Rezerwacja | Zadatek | Kaucja
-
- Akacja Medical Resort zwana dalej Akacja lub Obiektem, przyjmuje rezerwacje dokonane:
– telefonicznie
– elektronicznie w formie e-mail,
– poprzez system rezerwacji na stronie,
– osobiście, - Powyższe rezerwacje mają charakter rezerwacji wstępnych i w żaden sposób nie wiążą Akacji do chwili wpłaty zadatku wymaganego w danej ofercie.
- By kontakt z Akacją mógł być uznany za zapytanie o rezerwację pobytu niezbędne jest podanie przez zainteresowanego:
– imienia i nazwiska na które dokonywana jest rezerwacja
– terminu pobytu
– ilości osób w pokoju i ilości pokoi
– kontaktowego numeru telefonu klienta
oraz dodatkowo: używanego na co dzień konta poczty e-mail klienta. - O ile Akacja może spełnić wymagania pytającego, prześle na otrzymany od niego adres e-mail ofertę i jej warunki. Jest to równoznaczne z przyjęciem przez Akację rezerwacji wstępnej-niegwarantowanej*.
- Akacja podaje ceny w złotych polskich, ceny zawierają podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami.
- Potwierdzeniem rezerwacji pobytu w Akacji jest wpłacenie przez rezerwującego zadatku na rachunek Akacji. Wysokość zadatku, odpowiednia do wartości całego zamówienia – podana jest w ofercie wysłanej na e-mail rezerwującego lub w kanałach dystrybucji, oraz u pośredników sprzedaży. Zwyczajowo zadatek wynosi 30% lub 100% wartości rezerwacji, w zależności od rodzaju ofert.
- Akacja wyznaczy termin do którego Gość zobowiązany jest wpłacić zadatek na konto w celu rezerwacji pobytu. Jeśli oferta nie zawiera terminu przyjmuje się, że Gość ma 3 dni na potwierdzenie rezerwacji wpłatą wymaganej kwoty. Brak wpłaty we wskazanym terminie może spowodować anulację rezerwacji wstępnej.
- W przypadku braku zaksięgowania zadatku na koncie Obiektu do wyznaczonego terminu – rezerwację traktuje się jako niebyłą.
- Datą wpłaty zadatku jest data zaksięgowania kwoty na rachunku bankowym Akacji lub data wpływu gotówki do kasy Akacji.
- Akacja potwierdzi otrzymanie wpłaty zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Od daty wpływu zadatku na konto Akacji rezerwacja staje się zamówieniem i ma status rezerwacji gwarantowanej**.
Podany termin pobytu i zamówionych usług jest wiążący dla obydwu stron tj. Akacji i klienta. - Pozostałą kwotę za pobyt w Akacji Gość wpłaca w dniu przyjazdu w recepcji – przed rozpoczęciem pobytu.
- Zapłata 100% ceny za pobyt wg zamówienia stanowi zawarcie umowy między klientem a Obiektem i jednocześnie wiąże strony.
- Odmowa wpłaty przez klienta 100% wartości pobytu w dniu rozpoczęcia pobytu – stanowi odstąpienie klienta od rezerwacji. W tej sytuacji Akacja zachowa pobrany wcześniej zadatek.
- Obiekt ma prawo żądania od Gościa kaucji w wysokości do 50% wartości ceny pobytu – tytułem zabezpieczenia.
- Kaucja jest zwracana Gościowi po zakończenia pobytu. W przypadku zniszczeń, uszkodzeń lub braków w pokoju którego kaucja dotyczy – kaucja jest pomniejszana o wartość stwierdzonych strat. W przypadku strat wyższych niż wpłacona kaucja, Akacja obciąży Gościa kwotą adekwatną do poniesionych strat, wliczając w to doby w jakich pokój nie mógł zostać wynajęty z powodu prowadzenia prac zmierzających do usunięcia szkód.
- Odmowa przez Gościa złożenia kaucji – jest równoznaczna z rezygnacją z rezerwacji i stanowi odstąpienie od rezerwacji. W tej sytuacji Akacja zachowa wpłacony wcześniej zadatek.Umowa, którą stanowi zamówienie z potwierdzeniem rezerwacji – wygasa 24 h po wyjeździe Gościa z Obiektu. To zgodny z Regulaminem Obiektu czas na ustalenie ewentualnych roszczeń na pokrycie strat i uszkodzeń.
- Akacja Medical Resort zwana dalej Akacja lub Obiektem, przyjmuje rezerwacje dokonane:
Anulacja rezerwacji | Anulacja pobytu
- Anulowania rezerwacji wstępnej (niegwarantowanej) Gość może dokonać w każdym czasie, aż do upływu terminu na wpłatę zadatku. Brak wpłaty zadatku automatycznie anuluje rezerwację wstępną.
- Anulowanie rezerwacji wstępnej (niegwarantowanej) nie jest wymagane. Niemniej informacja o tym ułatwi pracę recepcji Obiektu.
- Anulowanie rezerwacji gwarantowanej (po wpłacie zadatku):
– w przypadku rezygnacji z rezerwacji gwarantowanej na 7 lub więcej dni przed planowaną datą rozpoczęcia pobytu – Akacja zwróci kwotę zadatku w formie vouchera do wykorzystania na wszystkie usługi oferowane w Obiekcie;
– w przypadku rezygnacji z rezerwacji gwarantowanej dokonanej na mniej niż 7 dni przed datą rozpoczęcia pobytu, lub w przypadku nie dojazdu, zadatek nie podlega zwrotowi.
– Obiekt może też zaproponować Gościowi inny termin realizacji pobytu w ciągu 90 dni od dnia rezygnacji, w miarę dostępności wolnych pokoi. Jeśli jednak rezerwacja dotyczy miesięcy letnich, długich weekendów i okresów świątecznych – wpłacone pieniądze nie podlegają zwrotowi ani nie mogą być wykorzystane na poczet innej rezerwacji. - Zmiana terminu rezerwacji o której mowa w pkt. 4 – zależy każdorazowo od indywidualnej oceny sytuacji przez Obiekt, oraz możliwości dokonania zmiany. Akacja zastrzega, że zmiana terminu pobytu nie może narażać Akacji na straty, a prośba Gościa o zmiany terminu pobytu w żaden sposób nie wiąże Akacji.
- W przypadku skrócenia pobytu przez Gościa, hotel nie zwraca kosztów jednostronnego odstąpienia od zawartej umowy. Wówczas Gość pomimo skrócenia pobytu pokrywa koszt za całą, pierwotnie planowaną rezerwację.
- Anulowanie rezerwacji „ofert bezzwrotnych”, mających specjalne warunki cenowe, jest niemożliwe i w przypadku rezygnacji Gościa lub niestawieniu się w obiekcie, w dniu planowanego przyjazdu, zadatek w wysokości 100% wartości zamówienia nie podlega zwrotowi. Nie ma też możliwości zmiany terminu pobytu.
- W przypadku wykupienia bonu podarunkowego/voucheru nie ma możliwości zwrotu lub wymiany na ekwiwalent pieniężny. Termin ważności znajduje się na bonie. Osoba obdarowana może dokonać dopłaty jeśli wartość usług z których chce skorzystać jest wyższa niż wartość bonu (w przypadku bonu kwotowego).
- Rezygnacja z rezerwacji dokonanej przez systemy takie jak booking.com lub hotels.com odbywa się na zasadach określonych na stronie pośrednika.
- Spory między klientem a hotelem rozpatrywane będą przez sąd właściwy dla siedziby hotelu.
* Rezerwacja wstępna-niegwarantowana – to rezerwacja, którą Akacja będzie utrzymywała w swoich zasobach nie dłużej niż do terminu jaki Obiekt wyznaczył na dokonanie wpłaty zadatku. |
** Rezerwacja gwarantowana – usługi zamówione i zadatkowane przez klienta będą gotowe na jego przyjazd w określonym w rezerwacji terminie i zakresie. Gość może rozpocząć pobyt w dowolnym czasie pierwszej doby hotelowej z zadatkowanego terminu. W przypadku niedojazdu w czasie trwania pierwszej doby hotelowej – SA nie będzie związane rezerwacją i zachowa wpłacony zadatek. |