Rezerwacja | Zadatek | Kaucja

    1. Akacja Medical Resort zwana dalej Akacja lub Obiektem, przyjmuje rezerwacje dokonane:
      – telefonicznie
      – elektronicznie w formie e-mail,
      – poprzez system rezerwacji na stronie,
      – osobiście,
    2. Powyższe rezerwacje mają charakter rezerwacji wstępnych i w żaden sposób nie wiążą Akacji do chwili wpłaty zadatku wymaganego w danej ofercie. 
    3. By kontakt z Akacją mógł być uznany za zapytanie o rezerwację pobytu niezbędne jest podanie przez zainteresowanego:
      – imienia i nazwiska na które dokonywana jest rezerwacja
      – terminu pobytu
      – ilości osób w pokoju i ilości pokoi
      – kontaktowego numeru telefonu klienta
      oraz dodatkowo: używanego na co dzień konta poczty e-mail klienta.
    4. O ile Akacja może spełnić wymagania pytającego, prześle na otrzymany od niego adres e-mail ofertę i jej warunki. Jest to równoznaczne z przyjęciem przez Akację rezerwacji wstępnej-niegwarantowanej*.
    5. Akacja podaje ceny w złotych polskich, ceny zawierają podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami.
    6. Potwierdzeniem rezerwacji pobytu w Akacji jest wpłacenie przez rezerwującego zadatku na rachunek Akacji. Wysokość zadatku, odpowiednia do wartości całego zamówienia – podana jest w ofercie wysłanej na e-mail rezerwującego lub w kanałach dystrybucji, oraz u pośredników sprzedaży. Zwyczajowo zadatek wynosi 30% lub 100% wartości rezerwacji, w zależności od rodzaju ofert. 
    7. Akacja wyznaczy termin do którego Gość zobowiązany jest wpłacić zadatek na konto w celu rezerwacji pobytu. Jeśli oferta nie zawiera terminu przyjmuje się, że Gość ma 3 dni na potwierdzenie rezerwacji wpłatą wymaganej kwoty. Brak wpłaty we wskazanym terminie może spowodować anulację rezerwacji wstępnej.
    8. W przypadku braku zaksięgowania zadatku na koncie Obiektu do wyznaczonego terminu – rezerwację traktuje się jako niebyłą.
    9. Datą wpłaty zadatku jest data zaksięgowania kwoty na rachunku bankowym Akacji lub data wpływu gotówki do kasy Akacji.
    10. Akacja potwierdzi otrzymanie wpłaty zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    11. Od daty wpływu zadatku na konto Akacji rezerwacja staje się zamówieniem i ma status rezerwacji gwarantowanej**.
      Podany termin pobytu i zamówionych usług jest wiążący dla obydwu stron tj. Akacji i klienta.
    12. Pozostałą kwotę za pobyt w Akacji Gość wpłaca w dniu przyjazdu w recepcji – przed rozpoczęciem pobytu.
    13. Zapłata 100% ceny za pobyt wg zamówienia stanowi zawarcie umowy między klientem a Obiektem i jednocześnie wiąże strony. 
    14. Odmowa wpłaty przez klienta 100% wartości pobytu w dniu rozpoczęcia pobytu – stanowi odstąpienie klienta od rezerwacji. W tej sytuacji Akacja zachowa pobrany wcześniej zadatek.
    15. Obiekt ma prawo żądania od Gościa kaucji w wysokości do 50% wartości ceny pobytu – tytułem zabezpieczenia.
    16. Kaucja jest zwracana Gościowi po zakończenia pobytu. W przypadku zniszczeń, uszkodzeń lub braków w pokoju którego kaucja dotyczy – kaucja jest pomniejszana o wartość stwierdzonych strat. W przypadku strat wyższych niż wpłacona kaucja, Akacja obciąży Gościa kwotą adekwatną do poniesionych strat, wliczając w to doby w jakich pokój nie mógł zostać wynajęty z powodu prowadzenia prac zmierzających do usunięcia szkód. 
    17. Odmowa przez Gościa złożenia kaucji – jest równoznaczna z rezygnacją z rezerwacji i stanowi odstąpienie od rezerwacji. W tej sytuacji Akacja zachowa wpłacony wcześniej zadatek.Umowa, którą stanowi zamówienie z potwierdzeniem rezerwacji – wygasa 24 h po wyjeździe Gościa z Obiektu. To zgodny z Regulaminem Obiektu czas na ustalenie ewentualnych roszczeń na pokrycie strat i uszkodzeń.

Anulacja rezerwacji | Anulacja pobytu

  1. Anulowania rezerwacji wstępnej (niegwarantowanej) Gość może dokonać w każdym czasie, aż do upływu terminu na wpłatę zadatku. Brak wpłaty zadatku automatycznie anuluje rezerwację wstępną. 
  2. Anulowanie rezerwacji wstępnej (niegwarantowanej) nie jest wymagane. Niemniej informacja o tym ułatwi pracę recepcji Obiektu.
  3. Anulowanie rezerwacji gwarantowanej (po wpłacie zadatku):
    – w przypadku rezygnacji z rezerwacji gwarantowanej na 7 lub więcej dni przed planowaną datą rozpoczęcia pobytu – Akacja zwróci kwotę zadatku w formie vouchera do wykorzystania na wszystkie usługi oferowane w Obiekcie;
    – w przypadku rezygnacji z rezerwacji gwarantowanej dokonanej na mniej niż 7 dni przed datą rozpoczęcia pobytu, lub w przypadku nie dojazdu, zadatek nie podlega zwrotowi.
    – Obiekt może też zaproponować Gościowi inny termin realizacji pobytu w ciągu 90 dni od dnia rezygnacji, w miarę dostępności wolnych pokoi. Jeśli jednak rezerwacja dotyczy miesięcy letnich, długich weekendów i okresów świątecznych – wpłacone pieniądze nie podlegają zwrotowi ani nie mogą być wykorzystane na poczet innej rezerwacji.
  4. Zmiana terminu rezerwacji o której mowa w pkt. 4 – zależy każdorazowo od indywidualnej oceny sytuacji przez Obiekt, oraz możliwości dokonania zmiany. Akacja zastrzega, że zmiana terminu pobytu nie może narażać Akacji na straty, a prośba Gościa o zmiany terminu pobytu w żaden sposób nie wiąże Akacji.
  5. W przypadku skrócenia pobytu przez Gościa, hotel nie zwraca kosztów jednostronnego odstąpienia od zawartej umowy. Wówczas Gość pomimo skrócenia pobytu pokrywa koszt za całą, pierwotnie planowaną rezerwację. 
  6. Anulowanie rezerwacji „ofert bezzwrotnych”, mających specjalne warunki cenowe, jest niemożliwe i w przypadku rezygnacji Gościa lub niestawieniu się w obiekcie, w dniu planowanego przyjazdu, zadatek w wysokości 100%  wartości zamówienia nie podlega zwrotowi. Nie ma też możliwości zmiany terminu pobytu. 
  7. W przypadku wykupienia bonu podarunkowego/voucheru nie ma możliwości zwrotu lub wymiany na ekwiwalent pieniężny. Termin ważności znajduje się na bonie. Osoba obdarowana może dokonać dopłaty jeśli wartość usług z których chce skorzystać jest wyższa niż wartość bonu (w przypadku bonu kwotowego).
  8. Rezygnacja z rezerwacji dokonanej przez systemy takie jak booking.com lub hotels.com odbywa się na zasadach określonych na stronie pośrednika.
  9. Spory między klientem a hotelem rozpatrywane będą przez sąd właściwy dla siedziby hotelu.

* Rezerwacja wstępna-niegwarantowana
 to rezerwacja, którą Akacja będzie utrzymywała w swoich zasobach nie dłużej niż do terminu jaki Obiekt wyznaczył na dokonanie wpłaty zadatku.
** Rezerwacja gwarantowana
– usługi zamówione i zadatkowane przez klienta będą gotowe na jego przyjazd w określonym w rezerwacji terminie i zakresie. Gość może rozpocząć pobyt w dowolnym czasie pierwszej doby hotelowej z zadatkowanego terminu. W przypadku niedojazdu w czasie trwania pierwszej doby hotelowej – SA nie będzie związane rezerwacją i zachowa wpłacony zadatek.