Regulamin obiektu Akacja Medical Resort
POSTANOWIENIE OGÓLNE
- Rozpoczęcie pobytu lub wpłata zadatku za pobyt w Akacja Medical Resort jest równoznaczne z zaakceptowaniem treści tego regulaminu przez osobę najmującą pokój oraz osoby podlegające tej rezerwacji, zwanych dalej Gościem i Gośćmi.
- W niniejszym regulaminie zamiennie używa się określeń Akacja Medical Resort oraz Obiekt.
MELDUNEK GOŚCIA
- W celu zameldowania, Gość zobowiązany jest do okazania pracownikowi Recepcji dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość. Akacja Medical Resort ma prawo zobowiązać Gościa do podania numeru PESEL dla celów poprawnego zameldowania.
- Pobranie numeru PESEL jest w pełni zgodne z dyrektywą RODO.
- Odmowa podania niezbędnych danych (w tym PESEL), pomimo dokonanej wpłaty zadatku może skutkować odmową zameldowania Gościa. Zadatek w takim wypadku nie zostaje zwrócony z uwagi na postępowanie Gościa niezgodnie z regulaminem, uniemożliwiające meldunek.
Obiekt ma też prawo odmowy meldunku w przypadku braku płatności z góry za zamówione usługi.
DOBA HOTELOWA
- Pokoje w Obiekcie wynajmowane są na doby hotelowe.
- Doba hotelowa trwa od godziny 15.00 w dniu wynajmu do godziny 11.30 dnia następnego. Obiekt ma prawo odmowy przedłużenia doby hotelowej.
- Jeżeli Gość nie określi czasu pobytu rezerwując pobyt, przyjmuje się że pokój został wynajęty na jedną dobę.
- Przedłużenie doby hotelowej. Życzenie przedłużenia doby hotelowej lub pobytu w Obiekcie Gość powinien zgłosić w Recepcji najpóźniej do godziny 20:00 dnia poprzedzającego wyjazd. Akacja Medical Resort uwzględni życzenie przedłużenia pobytu zgodnie z dostępnością pokoi. Obiekt może nie uwzględnić prośby Gościa, który narusza regulamin lub nie uiścił opłaty za dotychczasowy pobyt.
- Pozostanie w pokoju lub pozostawienie rzeczy poza godzinę wymeldowania jest traktowane jako przedłużenie doby hotelowej .
W przypadku, gdy Gość opuści pokój po godzinie wymeldowania i nie zgłosi tego faktu wcześniej, recepcyjny program komputerowy automatycznie naliczy opłatę za kolejną dobę wynajmu pokoju według obowiązujących cen w danym okresie. - W przypadku, gdyby przedłużenie pobytu Gościa w pokoju nie było możliwe, personel Obiektu usunie wszystkie rzeczy Gościa znajdujące się w pokoju i zdeponuje je do czasu odbioru przez najmującego pokój.
OSOBY NIEZAMELDOWANE W OBIEKCIE
- Najmujący pokój Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom, nawet gdy nie upłynęła doba za którą uiścił opłatę.
- Osoby niezameldowane mogą przebywać na terenie Obiektu wyłącznie po uzyskaniu zgody personelu hotelu. Powyższe nie dotyczy restauracji w godzinach jej otwarcia.
- Przebywanie osób niezameldowanych w pokoju po godzinie 22.00 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez najmującego ten pokój Gościa na odpłatne dokwaterowanie osób niezameldowanych do pokoju. Dokwaterowanie każdej osoby nastąpi według aktualnej ceny dostawki dla osoby dorosłej lub dziecka, z cennika dostępnego w recepcji Obiektu.
POBYT DZIECI I OSÓB NIEPEŁNOLETNICH W HOTELU
- Przez cały czas pobytu w hotelu dzieci poniżej 13 lat muszą znajdować się pod stałą opieką i nadzorem osób dorosłych. Za zachowania dzieci, w tym poczynione szkody w całości odpowiadają opiekunowie prawni dzieci.
POBYT ZWIERZĄT W HOTELU
1. Pobyt zwierząt określa osobny Regulamin Pobytu Zwierząt.
PALENIE TYTUNIU/ E-PAPIEROSÓW
- Na terenie Akacja Medical Resort obowiązuje całkowity zakaz palenia poza wyznaczonymi miejscami. Zakaz dotyczy także palenia w oknach, w pokojach i łazienkach oraz na balkonach i tarasach.
- W przypadku stwierdzenia zadymienia w pokoju lub uruchomienia czujki oraz centrali pożarowej, obiekt każdorazowo pobierze opłatę w wysokości 500,00 zł (pięćset złotych). Opłata ta zostanie doliczona do pobytu Gościa.
POZOSTAŁE KWESTIE PORZĄDKOWE
- Cisza nocna. W Obiekcie i na jego terenie obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godziny 22.00 do 7.00. W godzinach ciszy nocnej Goście i osoby korzystające z usług mają obowiązek takiego zachowania, by w żaden sposób nie zakłócało ono spokoju pobytu innych osób. Akacja Medical Resort ma prawo odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tę zasadę.
- Jeżeli Gość w rażący i uciążliwy sposób uniemożliwiał swobodny pobyt innym Gościom w trakcie trwania ciszy nocnej, może być obciążony kosztami pobytu tych Gości za konkretną dobę.
- Odpowiedzialność za wyposażenie. Najmujący pokój Gość hotelu ma obowiązek zapoznania się z wyposażeniem pokoju i zachowania go w stanie nienaruszonym. Zabronione jest wynoszenie mebli i wyposażenia poza obręb pokoju. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób, oraz pozostających pod jego opieką osób małoletnich oraz zwierząt.
- Bezpieczeństwo pożarowe i antywłamaniowe. Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabronione jest używanie w pokojach, na tarasach i w innych wnętrzach obiektu:
- grzałek i innych urządzeń elektrycznych niestanowiących wyposażenia tych pomieszczeń. Powyższe nie dotyczy ładowarek i zasilaczy RTV oraz komputerowych,
- mini lodówek, lodówek turystycznych, wentylatorów, wiatraków, nawilżaczy powietrza i dyfuzorów, itp.
- otwartego ognia w jakiejkolwiek postaci.
- W przypadku alarmu pożarowego i jego konsekwencji w postaci np. ewakuacji budynku – na skutek działania Gościa – Gość pokrywa koszty:
- akcji ewakuacyjnej, przywrócenia budynku obiektu do stanu funkcjonowania przed ewakuacją, jak
- koszty roszczeń ze strony osób trzecich, jeśli te roszczenia pojawią się w związku z alarmem pożarowym i jego konsekwencjami.
- Gość może też zostać obciążony kosztem strat poniesionych przez obiekt z tytułu jego przymusowego zamknięcia.
- Każdorazowo opuszczając pokój Gość ma obowiązek zamknąć drzwi i okna oraz upewnić się że są zamknięte tak, aby dostęp osób trzecich do pokoju nie był możliwy.
- Akacja Medical Resort nie ponosi odpowiedzialności za szkody lub utratę rzeczy z powodu pozostawienia otwartego okna lub nieprawidłowo zamkniętych drzwi do pokoju. Odpowiedzialność Obiektu z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez Gościa do hotelu regulują przepisy art. 846-849 Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność ta podlega ograniczeniu, jeżeli rzeczy te nie zostaną złożone do depozytu recepcji.
- Sprzątanie w trakcie pobytu Gościa. Z zasady sprzątanie lub przegląd pokoi odbywa się tylko i wyłączenie na życzenie Gościa oraz pod jego nieobecność w pokoju. Przy pobytach do 3 dób pokój zostanie gruntownie posprzątany przed przyjazdem Gości oraz po ich wyjeździe. Przy pobytach trwających do 7 dni sprzątanie odbywać się będzie 1 raz, po 3 dniach od przyjazdu.
- Jeśli w trakcie pobytu Gościa lub do 24h po wymeldowaniu personel Obiektu stwierdzi zabrudzenia wymuszające dodatkowe procedury sprzątania lub napraw, Gość zostanie obciążony kwotą niezbędną dla pokrycia kosztów dodatkowych czynności.
- Obiekt ma prawo odmowy przyjęcia w depozyt pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu, mają zbyt dużą wartość, albo zajmują zbyt dużo miejsca. Przyjmuje się, że Obiekt nie przyjmuje w depozyt przedmiotów i gotówki o wartości przewyższającej 5000,00 zł (pięć tysięcy złotych).
- Przedmioty pozostawione przez Gościa. Przedmioty osobistego użytku pozostawione w pokoju przez wyjeżdżającego Gościa będą odesłane na jego koszt, na adres przez niego wskazany. W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji Akacja Medical Resort przechowa te przedmioty przez 30 dni, a następnie przekaże je na cele dobroczynne lub do użytku publicznego. W przypadku pozostawienia przez Gości produktów o krótkim terminie ważności, w tym produktów spożywczych, produkty te zostaną natychmiast zutylizowane.
- Konsekwencje naruszenia regulaminu. W przypadku naruszenia postanowień niniejszego regulaminu, Obiekt może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza. Akacja Medical Resort ma też prawo do poproszenia Gościa o niezwłoczne opuszczenie Obiektu lub do wezwania służb porządkowych, jeśli sytuacja tego wymaga.
- Osoba która rażąco narusza regulamin zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań personelu, w tym do:
- uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia,
- zapłaty za ewentualnie poczynione szkody i zniszczenia,
- opuszczenia Obiektu przez Gościa.
- W sytuacji niezastosowania się Gościa do żądań personelu niezwłocznie zostaną powiadomione odpowiednie służby, w tym ochrona i policja.
- W konsekwencji Obiekt odmówi przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu naruszył regulamin, wyrządzając szkodę w mieniu Obiektu lub Gości albo szkodę na osobie Gości, pracowników Obiektu lub innych osób przebywających w Obiekcie, albo też w inny sposób zakłócił spokój w Akacja Medical Resort.