Rezerwacja | Zadatek | Kaucja
- Akacja Medical Resort zwane dalej Akacja, przyjmuje rezerwacje dokonane:
– telefonicznie
– elektronicznie w formie e-mail,
– poprzez system rezerwacji na stronie,
– osobiście, - Powyższe rezerwacje mają charakter rezerwacji wstępnych i w żaden sposób nie wiążą Akacji.
- By kontakt z Akacją mógł być uznany za zapytanie o rezerwację pobytu niezbędne jest podanie przez zainteresowanego:
– imienia i nazwiska na które dokonywana jest rezerwacja
– terminu pobytu
– ilości osób w pokoju i ilości pokoi
– kontaktowego numeru telefonu klienta
oraz dodatkowo: używanego na co dzień konta poczty e-mail klienta. - O ile Akacja może spełnić wymagania pytającego, prześle na otrzymany od niego adres e-mail ofertę i jej warunki. Jest to równoznaczne z przyjęciem przez Akację rezerwacji wstępnej-niegwarantowanej*.
- Akacja podaje ceny w złotych polskich, ceny zawierają podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami.
- Potwierdzeniem rezerwacji pobytu w Akacji jest wpłacenie przez rezerwującego zadatku na rachunek Akacji.
Wysokość zadatku, odpowiednia do wartości całego zamówienia – podana jest w ofercie wysłanej na e-mail rezerwującego.
Zadatek może być nie niższy niż 10% wartości rezerwacji. - Akacja wyznaczy termin do którego klient zobowiązany jest wpłacić zadatek na konto w celu rezerwacji pobytu.
W przypadku braku zadatku na koncie Akacji do wyznaczonego terminu – rezerwację traktuje się jako niebyłą. - Datą wpłaty zadatku jest data zaksięgowania kwoty na rachunku bankowym Akacji lub data wpływu gotówki do kasy Akacji.
- Akacja potwierdzi otrzymanie wpłaty zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Od daty wpływu zadatku na konto Akacji rezerwacja staje się zamówieniem i ma status rezerwacji gwarantowanej**.
Podany termin pobytu i zamówionych usług jest wiążący dla obydwu stron tj. Akacji i klienta. - Pozostałą kwotę za pobyt w Akacji klient wpłaca w dniu przyjazdu w recepcji – przed rozpoczęciem pobytu.
Opłata 100% ceny za pobyt stanowi zawarcie umowy między klientem a Akacji na pobyt wg zamówienia. - Odmowa wpłaty przez klienta 100% wartości pobytu w dniu rozpoczęcia pobytu – stanowi odstąpienie klienta od rezerwacji.
Akacja zachowa wpłacony zadatek. - Akacja ma prawo żądania od klienta kaucji w wysokości do 50% wartości ceny pobytu – tytułem zabezpieczenia.
Kaucja jest zwracana klientowi po zakończenia pobytu. W przypadku zniszczeń, uszkodzeń lub braków w pokoju którego kaucja dotyczy – kaucja jest pomniejszana o wartość stwierdzonych strat. W przypadku strat wyższych niż wpłacona kaucja, Akacja obciąży klienta równowartością użytkowania pokoju za cały okres wyłączony z użytkowania. - Odmowa przez klienta złożenia kaucji – jest równoznaczna z rezygnacją z rezerwacji i stanowi odstąpienie od rezerwacji. Akacja zachowa wpłacony zadatek.
- Umowa, którą stanowi zamówienie z potwierdzeniem rezerwacji – wygasa w dniu wyjazdu klienta z Akacją, nie później niż w terminie podanym w zamówieniu.
Anulacja rezerwacji | Anulacja pobytu
- Anulowania rezerwacji klient może dokonać w każdym czasie.
- Anulowanie rezerwacji musi mieć formę pisemną pod rygorem nieważności.
- Anulowanie rezerwacji wstępnej-niegwarantowanej nie jest wymagane. Niemniej informacja o tym ułatwi pracę recepcji Akacji.
- Anulowanie rezerwacji przez klienta po wpłacie zadatku, rezerwacji gwarantowanej:
– w przypadku rezygnacji z rezerwacji gwarantowanej na 30 lub więcej dni przed planowaną datą rozpoczęcia pobytu – Akacja zwróci kwotę zadatku pomniejszoną o koszta bankowe;
– w przypadku rezygnacji z rezerwacji gwarantowanej dokonanej na mniej niż 30 dni przed datą planowanego przyjazdu i rozpoczęcia pobytu – wpłacone pieniądze nie podlegają zwrotowi = Akacja wpłacony zadatek zatrzyma.
Akacja może jednak zaproponować klientowi inny termin realizacji pobytu w ciągu 90 dni, w miarę dostępności wolnych pokoi. Jeśli jednak rezerwacja dotyczy miesięcy letnich, długich weekendów i okresów świątecznych – wpłacone pieniądze nie podlegają zwrotowi ani nie mogą być wykorzystane na poczet innej rezerwacji. - Zmiana terminu rezerwacji o której mowa w pkt. 4 – zależy każdorazowo od indywidualnej oceny sytuacji przez Akację oraz możliwości dokonania zmiany. Akacja zastrzega, że zmiana terminu pobytu nie może narażać Akacji na straty, a postulat klienta zmiany terminu pobytu w żaden sposób nie wiąże Akacji.
- W przypadku skrócenia pobytu przez klienta, hotel nie zwraca kosztów jednostronnego odstąpienia od zawartej umowy.
- W przypadku wykupienia bonu podarunkowego/voucheru nie ma możliwości zwrotu lub wymiany na ekwiwalent pieniężny. Termin ważności znajduje się na bonie. Osoba obdarowana może dokonać dopłaty jeśli wartość usług z których chce skorzystać jest wyższa niż wartość bonu (w przypadku bonu kwotowego).
- Rezygnacja z rezerwacji dokonanej przez systemy takie jak booking.com lub hotels.com odbywa się na zasadach określonych na stronie pośrednika.
- Spory między klientem a hotelem rozpatrywane będą przez sąd właściwy dla siedziby hotelu.
* Rezerwacja wstępna-niegwarantowana – to rezerwacja, którą Akacja będzie utrzymywała w swoich zasobach nie dłużej niż do zapytania o tę ofertę (co do terminu, zasobu lub okresu) przez innego klienta zdecydowanego dokonać wpłaty zadatku na konto Akacji. |
** Rezerwacja gwarantowana – usługi zamówione i zadatkowane przez klienta będą gotowe na jego przyjazd w określonym w rezerwacji terminie i zakresie. Gość może rozpocząć pobyt w dowolnym czasie pierwszej doby hotelowej z zadatkowanego terminu. W przypadku niedojazdu w czasie trwania pierwszej doby hotelowej – SA nie będzie związane rezerwacją i zachowa wpłacony zadatek. |